Boşanma nedeni kadının genleri!
Sağlık
27.02.2012 - 18:43, Güncelleme:
27.02.2012 - 18:43 2760+ kez okundu.
Boşanma nedeni kadının genleri!
Boşanma nedeni kadının genleri!
İsveç’in Stockholm şehrinde bulunan Karolinska Enstitüsü’nden bir grup bilim insanı yaptıkları araştırmada kadınlarda bulunan bir çeşit genin evliliklerde kavga oranınının artmasına neden olduğunu ve bazı kadınların bu gen yüzünden karşı cinsten bir kişiye bağlanmakta güçlük çektiğini ortaya koydu.
Araştırma ekibinin lideri Hasse Walum oksitosin adı verilen ve doğum yaptıktan sonra kadınlarda doğal olarak salgılanan hormonun, kadınların çevresindeki insanlarla sıcak ilişkiler kurmasını sağladığını belirtirken bu hormonu düzenli salgılamayan kadınların arkadaşlarına ya da partnerlerine bağlanmakta güçlük çekeceğini söyledi.
Walum sözlerine şöyle devam etti: “1800 evli kadın üzerinde yaptığımız DNA çalışmasında oksitosin hormonunun bir versiyonu olan ve “ A-allele” adı verdiğimiz geni taşıyan kadınların taşımayanlara göre boşanmaya daha meyilli olduğu ve evliliklerinde sorun yaşadığı ortaya çıktı.”
Kaynak : http://www.internethaber.com/kadin-erkek-kavga-bosanma-evlilik--403815h.htm#ixzz1nbLf8EOu
Boşanma nedeni kadının genleri!
İsveç’in Stockholm şehrinde bulunan Karolinska Enstitüsü’nden bir grup bilim insanı yaptıkları araştırmada kadınlarda bulunan bir çeşit genin evliliklerde kavga oranınının artmasına neden olduğunu ve bazı kadınların bu gen yüzünden karşı cinsten bir kişiye bağlanmakta güçlük çektiğini ortaya koydu.
Araştırma ekibinin lideri Hasse Walum oksitosin adı verilen ve doğum yaptıktan sonra kadınlarda doğal olarak salgılanan hormonun, kadınların çevresindeki insanlarla sıcak ilişkiler kurmasını sağladığını belirtirken bu hormonu düzenli salgılamayan kadınların arkadaşlarına ya da partnerlerine bağlanmakta güçlük çekeceğini söyledi.
Walum sözlerine şöyle devam etti: “1800 evli kadın üzerinde yaptığımız DNA çalışmasında oksitosin hormonunun bir versiyonu olan ve “ A-allele” adı verdiğimiz geni taşıyan kadınların taşımayanlara göre boşanmaya daha meyilli olduğu ve evliliklerinde sorun yaşadığı ortaya çıktı.”
Kaynak : http://www.internethaber.com/kadin-erkek-kavga-bosanma-evlilik--403815h.htm#ixzz1nbLf8EOu
Araştırma ekibinin lideri Hasse Walum oksitosin adı verilen ve doğum yaptıktan sonra kadınlarda doğal olarak salgılanan hormonun, kadınların çevresindeki insanlarla sıcak ilişkiler kurmasını sağladığını belirtirken bu hormonu düzenli salgılamayan kadınların arkadaşlarına ya da partnerlerine bağlanmakta güçlük çekeceğini söyledi.
Walum sözlerine şöyle devam etti: “1800 evli kadın üzerinde yaptığımız DNA çalışmasında oksitosin hormonunun bir versiyonu olan ve “ A-allele” adı verdiğimiz geni taşıyan kadınların taşımayanlara göre boşanmaya daha meyilli olduğu ve evliliklerinde sorun yaşadığı ortaya çıktı.”
Kaynak : http://www.internethaber.com/kadin-erkek-kavga-bosanma-evlilik--403815h.htm#ixzz1nbLf8EOu
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.